Back درس مکاتب فلسفی و آراء تربیتی ۲ به منظور درک و تحلیل عمیق پیوند و ارتباط ایدئولوژی و آموزش و پرورش و همچنین نظریه¬های تربیتی پیش بینی شده است که در مجموع شامل دوازده فصل است که از نظر محتوا می توان آن¬ها را به دو بخش کلی تقسیم کرد: ۱. ایدئولوژی و آموزش و پرورش ۲. نظریه¬های تربیتی
دانشگاه شهید چمران اهواز
معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی
طرح درس ویژة درسهای تحصیلات تکمیلی دانشگاه
آدرس ایمیل: safaei_m@scu.ac.ir | مرتبة علمی: استاد | نام و نام خانوادگی استاد: مسعود صفایی مقدم |
نیمسال تحصیلی: 98-99 | گروه: علوم تربیتی | دانشکده: علوم تربیتی و روانشناسی |
تعداد واحد:2 | نام درس: مکاتب فلسفی و آراء تربیتی(2) | دورة تحصیلی: دکتری |
جایگاه درس در برنامة درسی دوره: درس مکاتب فلسفی و آراء تربیتی 2 به منظور درک و تحلیل عمیق پیوند و ارتباط ایدئولوژی و آموزش و پرورش و همچنین نظریههای تربیتی پیش بینی شده است که در مجموع شامل دوازده فصل است که از نظر محتوا می توان آنها را به دو بخش کلی تقسیم کرد: 1. ایدئولوژی و آموزش و پرورش 2. نظریههای تربیتی |
هدف کلی: آشنایی دانشجویان با آشنایی با ایدئولوژیها و آموزش و پرورش، آشنایی با نظریههای آموزش و پرورش توانایی تجزیه وتحلیل ایدئولوژیها و روابط آنها با تعلیم و تربیت توانایی تجزیه و تحلیل نظریههای تربیتی |
اهداف یادگیری: آشنایی با ایدئولوژیها و آموزش و پرورش، آشنایی با نظریههای آموزش و پرورش توانایی تجزیه وتحلیل و نقد ایدئولوژیها و روابط آنها با تعلیم و تربیت توانایی تجزیه و تحلیل و نقد نظریههای تربیتی |
رفتار ورودی: گذراندن درس مکاتب فلسفی و آراء تربیتی دوره دکترا |
مواد و امکانات آموزشی: وایت برد. ، |
روش تدریس: روش تدریس به صورت گفت و گو و بحث و مباحثه دو طرفه بین استاد و دانشجویان است.. همچنین از دانشجویان خواسته می شود تا در ارتباط با فصول درس هریک فصلی را انتخاب و کنفرانس دهند. |
وظایف دانشجو: حضور فعال و به موقع در کلاس درس انجام تکالیف مربوط به درس شرکت فعال در مباحث کلاسی ارائه کنفرانس کلاسی |
شیوه آزمون و ارزیابی: فعالیت های کلاسی کیفیت ارائه کنفرانس تکالیف کلاسی در طول ترم آزمون پایان ترم |
منابع درس: مکاتب فلسفی و آراء تربیتی، جرارد گوتک، ترجمه: دکتر محمد جعفر پاک سرشت |
هفتة یکم (24/6/98 تا 30/6/98) ایدئولوژی و آموزش و پرورش و مفاهیم پیرامون آنها شامل: |
هفتة دوم (31/6/98 تا 7/7/98) ملی گرایی، ملی گرایی قومی و آموزش و پرورش |
هفتة سوم (7/7/98 تا 14/7/98) لیبرالیسم و آموزش و پرورش |
هفتة چهارم (14/7/98 تا 20/7/98) ادامه لیبرالیسم و تعلیم و تربیت |
هفتة پنجم (21/7/98 تا 27/7/98) محافظه کاری و آموزش و پرورش |
هفتة ششم (28/7/98 تا 4/8/98) ادامه محافظه کاری و آموزش و پرورش |
هفتة هفتم (5/8/98 تا 11/6/98) آرمانشهر گرایی و آموزش و پرورش |
هفتة هشتم (12/8/98 تا 19/8/98) ادامه آرمانشهر گرایی و آموزش و پرورش |
هفتة نهم (19/8/98 تا 25/8/98) مارکسیسم و آموزش و پرورش |
هفتة دهم (26/8/98 تا 2/9/98) یک حزبی گری و آموزش و پرورش |
هفتة یازدهم (3/9/98 تا 9/9/98) نظریه و آموزش و پرورش |
هفتة دوازدهم (10/9/98 تا 16/9/98) ماهیت گرایی و آموزش و پرورش |
هفتة سیزدهم (17/9/98 تا 22/9/98) پایدار گرایی و آموزش و پرورش |
هفتة چهاردهم (24/9/98 تا 1/10/98) پیشرفت گرایی و آموزش و پرورش |
هفتة پانزدهم (1/10/98 تا 7/10/98) بازسازی اجتماعی و آموزش و پرورش |
هفتة شانزدهم (8/10/98 تا 14/10/98) نظریه نقادی و آموزش و پرورش |
دانشگاه شهید چمران اهواز
معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی
طرح درس ویژة درسهای تحصیلات تکمیلی دانشگاه
هفتة یکم (24/6/98 تا 30/6/98) ایدئولوژی و آموزش و پرورش و مفاهیم پیرامون آنها شامل: |
هفتة دوم (31/6/98 تا 7/7/98) ملی گرایی، ملی گرایی قومی و آموزش و پرورش |
هفتة سوم (7/7/98 تا 14/7/98) لیبرالیسم و آموزش و پرورش |
هفتة چهارم (14/7/98 تا 20/7/98) ادامه لیبرالیسم و تعلیم و تربیت |
هفتة پنجم (21/7/98 تا 27/7/98) محافظه کاری و آموزش و پرورش |
هفتة ششم (28/7/98 تا 4/8/98) ادامه محافظه کاری و آموزش و پرورش |
هفتة هفتم (5/8/98 تا 11/6/98) آرمانشهر گرایی و آموزش و پرورش |
هفتة هشتم (12/8/98 تا 19/8/98) ادامه آرمانشهر گرایی و آموزش و پرورش |
هفتة نهم (19/8/98 تا 25/8/98) مارکسیسم و آموزش و پرورش |
هفتة دهم (26/8/98 تا 2/9/98) یک حزبی گری و آموزش و پرورش |
هفتة یازدهم (3/9/98 تا 9/9/98) نظریه و آموزش و پرورش |
هفتة دوازدهم (10/9/98 تا 16/9/98) ماهیت گرایی و آموزش و پرورش |
هفتة سیزدهم (17/9/98 تا 22/9/98) پایدار گرایی و آموزش و پرورش |
هفتة چهاردهم (24/9/98 تا 1/10/98) پیشرفت گرایی و آموزش و پرورش |
هفتة پانزدهم (1/10/98 تا 7/10/98) بازسازی اجتماعی و آموزش و پرورش |
هفتة شانزدهم (8/10/98 تا 14/10/98) نظریه نقادی و آموزش و پرورش |